لطفا صبر کنید ...

باور های درست و غلط در باره افسردگی

zeaq4daqudth.jpeg

باور های درست و غلط در باره افسردگی

همیشه باور های غلط غم و اندوه همواره در بین مردم وجود داشته است و جنبه فرهنگی در یادگیری این باورها معمولا بسیار مهم است و تاثیرات خود را می‌گذارد اما متاسفانه این باورها نه تنها به روند بهبودی و التیام یافتن شما از رنج عاطفی ناشی از فقدان کمکی نمی‌کند بلکه باعث مزمن شدن غم و اندوه می‌شود و بازگشت به روند عادی زندگی‌تان را با تاخیر مواجه می‌سازد. در اینجا به تعدادی از باور های درست و غلط در باره افسردگی اشاره میکنیم.

باور های درست و غلط در باره افسردگی

1. غلبه کار شدید بر افسردگی

افسردگی در مقطعی از زندگی حدود یک ششم از افراد تاثیر می گذارد، از اینرو راه حل های بومی و نیمه واقعی فراوانی در مورد این بیماری همگانی وجود دارد. یکی از عقاید چنین است : خودتان را درگیر کار کنید و احساس بهتری داشته باشید. برای نیمی از افسردگی ها ممکن است براستی کمک کننده باشد، اما افسردگی جانور متفاوتی است. پرکاری در واقع می تواند نشانه ای از افسردگی بالینی باشد، به خصوص در مردان.

2. این یک بیماری واقعی نیست

افسردگی یک بیماری جدی پزشکی و عامل عمده ناتوانی در بزرگسالان آمریکایی است. اما هنوز با یک غم و اندوه معمولی اشتباه گرفته میشود. شواهد بیولوژیکی این بیماری را می توان در اسکن مغز دید که نشان دهنده غیر طبیعی بودن سطح فعالیت است. مواد شیمیایی مهم مغز، که سیگنال های بین اعصاب را حمل میکند نیز به نظر می رسد در افراد افسرده، خارج از تعادل باشد.

3. حقیقت : مردان زیر رادار پرواز میکنند

ممکن است معشوقه و حتی دکتر، پی به افسردگی یک مرد نبرند. دلیلش این است که مردان کمتر از زنان، در مورد احساسات خود صحبت میکنند — و بعضی از مردان افسرده، غمگین و ناراحت به نظر نمی رسند. در عوض ، مردان ممکن است تحریک پذیر ، خشمگین ، و یا بی قرار باشند. حتی ممکن است با برخی افراد، درگیر شوند. بعضی از مردان سعی میکنند تا از طریق رفتار بی پروا ، مشروب ، یا مواد مخدر، با افسردگی کنار بیایند.

4. افسردگی فقط خود- دلسوزی است

فرهنگ ما، قدرت اراده و توان روانی را تشویق میکند و به کسی که به پشت افتاده و ناله میکند به سرعت برچسب میزند. اما افرادی که افسردگی بالینی دارند، تنبل نیستند و یا به سادگی برای خود دلسوزی نمیکنند. و نه توان آنرا دارند که افسردگی را دور کنند. افسردگی یک بیماری پزشکی است – یک مشکل بهداشتی که با تغییرات در مغز مرتبط است. مانند بیماری های دیگر، معمولا با درمان مناسب بهبود می یابد.

5. حقیقت : هر کسی می تواند افسرده شود

شاعر یا فوتبالیست ، خجالتی یا خوش مشرب ، هر کس با زمینه هر قومیتی میتواند دچار افسردگی شود. این بیماری در زنان دو باربر شایعتر از مردان است ، اما این احتمال وجود دارد که زنان بیشتر به دنبال کمک باشند. اغلب برای اولین بار در اواخر نوجوانی یا دهه 20 عمر مورد توجه قرار میگیرد، اما یک بخشی از آن می تواند در هر سنی بروز کند. اگرچه تجربه های شخصی می تواند محرک افسردگی یا بطور ناگهانی سبب بروز آن شود.

6. حقیقت : افسردگی میتواند به آرامی وارد شود

افسردگی می تواند به تدریج بروز کند، که تشخیص آن را نسبت به یک بیماری ناگهانی، سختر میکند. روز بد به یک روز کسل کننده تبدیل میشود و شما شروع میکنید به فرار از کار ، مدرسه ، و یا مناسبت های اجتماعی. به یک نوع از آن، dysthymia گفته می شود، می تواند برای سالها به عنوان یک بیماری دائمی و در سطح پائین باقی بماند– یک بی قراری بیصدا که مسیر زندگی و حرفه ای و روابط شما را تضعیف می کند. یا می تواند یک وضعیت شدید و عاجز کننده ای شود. با درمان آن، تسکین قابل توجهی در طول 4-6 هفته احساس میشود.

7.  برای ادامه زندگی از دارو کمک بگیرید

با وجود پچ پچ های موجود در مورد کتاب “”Prozac Nation ، دارو تنها ابزار مورد استفاده برای رفع افسردگی است. و درخواست کمک به این معنا نیست که برای استفاده از داروهای تجویزی، تحت فشار خواهید بود. در واقع ، مطالعات نشان می دهد که “گفتار” درمانی مانند داروها، برای افسردگی خفیف تا متوسط کارائی دارد. حتی اگر شما مجبور باشید از داروهای ضد افسردگی استفاده کنید، احتمالا برای تمام طول زندگی نخواهد بود. دکتر شما کمک خواهد کرد که تا در زمان مناسبی داروهایتان را متوقف کنید.

8.  افراد افسرده زیاد گریه میکنند

نه همیشه. بعضی از مردم هنگامیکه افسرده هستند، گریه نمی کنند و یا حتی عمل خیلی اندوهناکی انجام نمی دهند. در عوض آنها از لحاظ احساسی “تهی بودن” و ممکن است احساس بی ارزش و یا بی فایده بودن داشته باشند. حتی بدون علائم شدید ، افسردگی درمان نشده، مانع از زندگی پویا برای رسیدن به کمال و باعث خساراتی در خانواده میشود.

9. حقیقت : تاریخچه خانواده سرنوشت نیست

اگر افسردگی در شجره نامه شما وجود داشته باشد، امکان بالایی برای خطر ابتلا وجود دارد. اما این بدان معنا نیست که شما حتما به این اختلال دچار خواهید شد. افرادی که دارای سابقه خانوادگی هستند، می توانند به علایم اولیه افسردگی پی ببرند و بی درنگ اقدامات مثبتی انجام دهند—اعم از کاهش استرس ، ورزش بیشتر ، مشاوره و یا سایر درمانهای حرفه ای.

10. افسردگی بخشی از پیری است

یکی از اکثر افراد مسن چالش های پیری بدون افسردگی را بسر میبرند. اما هنگامی که رخ دهد ، ممکن است نادیده گرفته شود. سالمندان ممکن است غم و اندوه خود را پنهان کنند و یا نشانه های مبهم و متفاوتی داشته باشند، مانند اینکه : غذاها دیگرطعم خوبی نداشته باشند، دردها افزایش پیدا کنند، یا تغییر در الگوی خواب بوجود بیاید. مشکلات پزشکی ممکن است باعث افسردگی در سالمندان شود و افسردگی می تواند روند بهبودی حمله قلبی و یا عمل جراحی را آهسته کند.

11. حقیقت : افسردگی از زوال عقل ناشی میشود

در بزرگسالان مسن تر ، افسردگی می تواند ریشه اصلی مشکلات حافظه ، گیجی ، و در برخی موارد هذیان باشد. مراقبین و پزشکان، ممکن است به اشتباه این مشکلات را نشانه های زوال عقل ، و یا کاهش حافظه وابسته به سن بدانند. انجام درمان در اکثر افراد مسن مبتلا به افسردگی، مشکلات را برطرف میکند. روان درمانی به خصوص برای کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند دارو مصرف کنند، مفید است.

12.صحبت کردن کارها را بدتر میکند

هرگز به افراد توصیه نشده است با صحبت کردن در باره مشکلات، موضوع را کش ندهند. امروزه ، شواهدی وجود دارد که با بحث های هدایت شونده توسط یک متخصص می توان کارها را بهتر ساخت. انواع مختلف روان درمانی با پرداختن به الگوهای تفکر منفی ، احساسات ناخودآگاه ، یا مشکلات رابطه، به درمان افسردگی کمک میکند. قدم اول صحبت کردن با یک متخصص اعصاب و روان است.

13. حقیقت : افکار مثبت ممکن است کمک کند

نصیحت قدیمی “به نکات مثبت هر چیزی تکیه کن” تبدیل به یک عملی شده است که می تواند مشکل افسردگی را آسان کند. به آن درمان شناختی – رفتاری گفته میشود (CBT). مردم راههای جدید تفکر و رفتار را یاد میگیرند. رفتار و خیالات منفی شناسایی و افکار خوش بینانه و خلق و خوی مثبت جایگزین میشود. استفاده تنها از CBT، یا بهمراه دارو میتواند برای بسیاری از مردم کارائی داشته باشد.

14.  ناخشنودی نوجوانان از روی سرشت

اگر چه بسیاری از نوجوانان بی حوصله و اهل بحث و جدل هستند ، و توسط فیلم “نیمه پنهان” اغوا میشوند، غصه داربودن یا تحریک پذیری طولانی برای نوجوانان طبیعی نیست. هنگامی که ناخشنودی بیش از دو هفته طول می کشد ، ممکن است نشانه افسردگی باشد — که در حدود یک نفر از هر 11 نوجوانان دچار میشوند. علائم دیگری که ممکن است نوجوان نیاز به کمک داشته باشد عبارتند از : غمگینی یا تحریک پذیری مداوم حتی با دوستان ، نداشتن هیچ لذتی از فعالیت های مورد علاقه ، یا افت ناگهانی در نمرات.

15. حقیقت : ورزش پزشک خوبی است

اکنون مطالعات خیلی خوب نشان می دهد که ورزش منظم و نسبتا شدید می تواند علائم افسردگی را بهبود ببخشد و مانند برخی از داروها، برای افراد مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط موثر باشد. یکی دیگر از تقویت کننده خلق و خوی، ورزش کردن با یک گروه یا یک دوست خوب است که به حمایت های اجتماعی او افزوده میشود.

16. درمان افسردگی سخت است

حقیقت اینست که بسیاری از افرادی که اقدام به برطرف کردن افسردگی میکنند، موفق میشوند. در یک مطالعه بزرگ توسط موسسه ملی بهداشت روان ، نشانه های افسردگی 70 ٪ از مردم از طریق مصرف دارو از بین میرود — اگرچه نه همیشه با یک بار مصرف دارو. مطالعات دیگری نشان می دهد که ادغام مصرف دارو و گفتار درمانی، حتی بیشتر موثر است.

17. حقیقت : افسردگی همیشگی نیست

برخی از وقایع زندگی باعث ناراحتی یا ناامیدی میشود ، اما منجر به افسردگی بالینی نمی شود. غم و اندوه پس از مرگ ، طلاق ، از دست دادن شغل ، یا تشخیص یک بیماری جدی طبیعی است. یکی از نشانه های نیاز به درمان : غم مستمر هر روزه، در بیشتر اوقات روز. وقتی افراد بطور منطقی سختی های دوران را پشت سر میگذارند، معمولا می توانند آشفته و یا برای مدت زمان کوتاهی شاد شوند.

18. حقیقت : امید به روزهای بهتر واقعیت دارد

در اعماق افسردگی ، ممکن است مردم فکر کنند که هیچ امیدی برای زندگی بهتر وجود ندارد. این ناامیدی بخشی از بیماری است، نه یک حقیقت. با درمان ، به تدریج تفکر مثبت جایگزین افکار منفی میشود. همزمان با پیشرفت خلق افسرده، خواب و اشتها معمولا افزایش میابد. و افرادی که برای گفتار درمانی به یک مشاور مراجعه میکنند، ممکن است مهارت مقابله ای بهتری در برابر تنشهای زمین گیر کننده زندگی و درمورد باور های درست و غلط در باره افسردگی بیشتر اطلاعات کسب میکنند.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo