لطفا صبر کنید ...

چگونه عشق خود را کنترل کنیم؟

1708767884_2857114.jpg

راهکارهای کم کردن عشق نسبت به افراد سمی

اگر تا به حال عاشق شخص اشتباهی شده اید احتمالاً مفهوم “کنترل عشق” واقع بینانه به نظر می رسد. بنابراین شاید واقعا نتوانید کنترل کامل عشق را بدست آورید، اما می توانید راه هایی برای مدیریت آن پیدا کنید!

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا احساسات خود را نسبت به کسی بهتر کنترل کنید.

حواس خود را از روی شخص منحرف کنید.

هر چه بیشتر به خود اجازه دهید در مورد شخصی سمی فکر کنید، احتمال اینکه روی او متمرکز شوید و خود را به مسیر اشتباه هدایت کنید، بیشتر می شود. بنابراین هر زمان که در افکار شما ظاهر شد، مسیر خود را منحرف کنید! خود را با یک فعالیت مثبت که به تمرکز شما نیاز دارد مشغول کنید. به عنوان مثال، یک کتاب بخوانید، با یک دوست تماس بگیرید، یک پازل انجام دهید، نقاشی بکشید، یک بازی ویدیویی انجام دهید، ببافید، تمیز کنید یا به پیاده روی بروید. اگر فعالانه سعی کنید فکر او را از ذهن خود بیرون کنید، ممکن است بیشتر در مورد او فکر کنید. به جای اینکه سعی کنید اصلاً به او فکر نکنید، چیزهای جایگزین زیادی را برای فکر کردن در یک ردیف قرار دهید.

حواس پرتی می تواند به تغییر خلق و خوی شما کمک کند. اگر از این موقعیت ناراحت هستید، با درگیر شدن در کار دیگری، خلق و خوی منفی خود را قطع کنید.

کارهایی را انجام دهید که واقعاً از آن لذت می برید.

وقت خود را با چیزهایی پر کنید که باعث خوشحالی و رضایت شما می شوند. اگر عاشق نقاشی هستید، در کلاس نقاشی شرکت کنید. اگر عاشق نواختن گیتار هستید، یک گروه موسیقی راه اندازی کنید. اگر عاشق چیدن عروسک ها و عکس گرفتن از آنها در حال اجرا در سیرک هستید، این کار را انجام دهید! «چی» مهم نیست تا زمانی که یک انتخاب سالم باشد که ذهن شما را در مسیر درست و مثبت قرار دهد. بسیاری از مردم کار داوطلبانه را یکی از رضایت بخش ترین فعالیت هایی می دانند که می توانند انجام دهند. به دنبال فرصت های داوطلبانه در جامعه خود باشید که علاقه شما را برانگیزد.

وقتی بخش بزرگی از زندگی شما به انجام کاری اختصاص داده می‌شود که به شما هدف می‌دهد، همه چیز به نوعی کنار می‌رود. آن احساساتی که نمی‌خواهید احساس کنید دور می‌شوند.

توصیه هایی را که به دوستتان می دهید به خودتان بدهید.

تا می توانید منطقی باشید و مزایا و معایب موقعیت را بسنجید. سعی کنید به عقب برگردید و تصور کنید که به جای اینکه مستقیماً درگیر باشید، چیزها را مشاهده می کنید. به عنوان مثال فرض کنید به جای خودتان، دوستتان در این رابطه بوده است. اگر به آنها توصیه می کنید به دلایل معقول، منطقی و عملی از این رابطه بیرون بیایند، همین کار را برای خودتان انجام دهید! به عنوان مثال، اگر دوستتان عاشق کسی شود که قبلاً ازدواج کرده است، چه می‌گویید؟ به طور مشابه، اگر دوستتان احساس کند که این تنها شانس او برای عشق است، چه می‌گویید؟ مطمئناً منطقی است که به آنها یادآوری کنیم که همیشه “ماهی های دیگری در دریا” وجود دارند، درست است؟

طرح های جایگزین را امتحان کنید.

از قبل تصمیم بگیرید که در هنگام بروز موقعیت چگونه پاسخ دهید. شما نمی توانید خواسته های خود را کنترل کنید، اما می توانید اعمال خود را کنترل کنید. به جای خوردن سیب زمینی سرخ کرده، یک غذای سالم بخورید. به همین ترتیب، اگر می خواهید با آن شخصی که مناسب شما نیست تماس بگیرید، “پس” برنامه ای برای تماس با بهترین دوست خود داشته باشید. “اگر” می خواهید تلفن خود را بردارید و به آن آقا/خانم پیام دهید. اشتباه است، پس به جای آن بازی مورد علاقه خود را در تلفن خود بازی کنید.

مراقبه کنید تا افکار و احساسات خود را دوباره متمرکز کنید.

تمرکز ذهن به حذف افکار ناخواسته کمک می کند. خالی کردن ذهن برای مدیتیشن ممکن است مانند یک دعوت آشکار به نظر برسد تا به فردی که سعی می کنید به او فکر نکنید متمرکز شوید. با این حال، اگر واقعاً متمرکز و بر روی تجربه خود در لحظه تمرکز کنید، همه چیز از بین می رود. به آن به عنوان یک پاکسازی ذهنی فکر کنید!

این یک تکنیک خوب برای استفاده در زمانی است که سعی می کنید از احساسات خود برای کسی که برای شما مناسب نیست استفاده کنید. همچنین زمانی که سعی می کنید احساساتی را که می خواهید به دلایل دیگر دنبال کنید، هدایت کنید، مفید است.

اگر مدیتیشن سنتی کاملاً سبک شما نیست، چیزی مانند آرام سازی تدریجی عضلانی ، تمرینات تنفس عمیق ، دعا، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، یا حلقه زدن و گم شدن در یک کتاب خوب را امتحان کنید.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo