لطفا صبر کنید ...

ابزارهای احساسی مورد علاقه شما چیست؟

istockphoto-1256802615-170667a.jpg

ابزارهای احساسی مورد علاقه شما چیست؟

تحقیقات جدید نشان می دهد که برخی از احساسات بهتر ، به عنوان ابزار استفاده می شوند

  • احساسات می توانند هم به عنوان واکنش به رویدادها و هم به عنوان ابزاری عمل کنند که می توانند برای حل یک مشکل یا تغییر یک موقعیت دستکاری شوند.
  • افراد تمایل دارند از احساسات مثبت به عنوان “ابزار” بیشتر از احساسات منفی استفاده کنند.
  • جعل کردن احساسات مثبت می‌تواند بر مردم تأثیر بگذارد، بنابراین استفاده از آن تاکتیک همیشه مفید نیست.

آیا تا به حال مجبور شده اید برای پوشاندن احساسات واقعی خود در مقابل دیگران جبهه دروغین بگیرید؟ شاید روز بدی را سپری کرده‌اید، اما کارتان مستلزم آن است که آنچه را که «کار عاطفی» نامیده می‌شود، اجرا کنید که در آن به همکاران، دوستان یا مشتریان خود وانمود کنید که همه چیز خوب است. برعکس، ممکن است تصمیم بگیرید که یک موقعیت مستلزم نشان دادن احساسات مثبت نیست، بلکه احساسات منفی است. شما ممکن است بخواهید به یک فروشنده اجازه دهید بداند که شما یک فرد پیشرو نیستید، بنابراین بدخلق تر از آنچه در غیر این صورت انجام می دادید رفتار می کنید.

افراد می توانند انواع احساسات را به منظور شکل دادن به موقعیت ها به روش هایی که به بهترین وجه به آنها خدمت می کند، به کار گیرند. در عین حال، احساسات افراد را می توان با شرایط شکل داد. سعی کرده‌اید با کسی که با شما بد اخلاق یا بد رفتار می‌کند، صمیمیت خود را حفظ کنید، اما در برخی مواقع، دیگر نمی‌توانید خشم خود را مهار کنید . همچنین ممکن است یک احساس مثبت در اثر رویدادها ایجاد شود. شما بر روی یک پروژه خاص بهسازی خانه سخت کار کرده اید، و از آنجایی که کارهای دستی خود را تحسین می کنید، نمی توانید درجه خاصی از غرور را احساس نکنید. این احساس مثبت زمانی تقویت می‌شود که یکی از اقوام به دیدار شما می‌آید و از تلاش سخت شما تمجید می‌کند.

احساسات به عنوان ابزار

این مثال‌ها نشان می‌دهند که احساسات می‌توانند هم به‌عنوان واکنش به رویدادها و هم به‌عنوان ابزاری عمل کنند که شما برای حل یک مشکل یا تغییر یک موقعیت بروز می دهید. این ایده که احساسات «ابزار» هستند، فرض اساسی در مطالعه‌ای است که اخیراً توسط آرون ویدمن و اتان کراس (2021) از دانشگاه میشیگان منتشر شده است. در آغاز مقاله خود، آنها خاطرنشان می کنند که به عنوان ابزار، “احساساتپاسخ هایی هستند که به افراد کمک می کنند تا مشکلات مربوط به هر زمینه را در زندگی اجتماعی حل کنند.”

علاوه بر این، اگر احساسات ابزار هستند، «آنگاه آنها به طور مفید در زمینه‌هایی به کار می‌روند (تجربه یا بیان می‌شوند) که در آن اهداف عملکردی آنها با خواسته‌های موقعیتی مطابقت دارد. به عبارت دیگر، شما از احساسات به عنوان ابزار استفاده می کنید، زیرا فکر می کنید آنها کارساز خواهند بود. درست مانند چکشی که به جای پیچ گوشتی، قلاب عکس را به دیوار بچسبانید، می توانید از عصبانیت برای کمک به شما برای به دست آوردن یک معامله بهتر از یک مذاکره استفاده کنید.

ابزار، “احساسات… پاسخ هایی هستند که به افراد کمک می کنند تا مشکلات مربوط به هر زمینه را در زندگی اجتماعی حل کنند

این سؤال که آیا می توان احساسات را به عنوان ابزار در نظر گرفت یا خیر، به پیچش طرح نظری بعدی می انجامد. آیا افراد بیشتر از سایرین از یک مجموعه از احساسات استفاده می کنند و کدامیک موثرتر هستند؟ نویسندگان استدلال کردند که ممکن است منطقی‌تر باشد که افراد سعی کنند احساسات خوشایند به جای ناخوشایند ایجاد کنند، فقط به این دلیل که، برای مثال، احساس شادی بهتر از ناراحتی دارند. در واقع، تحقیقاتی که این تیم در مورد تنظیم احساسات به آن اشاره می‌کند، نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از مطالعات انجام‌شده در این زمینه بر نیازهای افراد برای رهایی از احساسات منفی مانند ناامیدی، حسادت یا خشم تمرکز دارند.

“ترجیح فراگیر برای احساسات مثبت” پیشنهاد شده توسط این تحقیق به این معنی است که مردم سعی می کنند از آنها به عنوان ابزاری، فعالانه استفاده کنند، زیرا احساس می کنند “ارزش احساس کردن” را دارند. پیش‌بینی اولیه که اولین مطالعه از شش مطالعه را هدایت می‌کرد، مطابق با ارزش احتمالاً بیشتر احساسات مثبت، این بود که مردم بیشتر احساس خوب را از جعبه ابزار عاطفی خود انتخاب می‌کنند تا اینکه احساس بد را انتخاب کنند.

این که آیا یک ابزار کار می کند یا نه، توانایی آن را در حل مشکلاتی که قرار بود برطرف کند، منعکس می کند، همانطور که چکش روش انتخابی در مقابل پیچ گوشتی است. سوال دومی که ویدمن و کراس به آن پرداختند این بود که آیا افراد پس از ایجاد احساسات مثبت در مقابل احساسات بدتر احساس بهتری خواهند داشت یا نه.

روانشناسان دانشگاه میشیگان در ادامه پیشنهاد کردند که ارزش پیش‌بینی استفاده از ابزار احساسات مثبت این است که آیا تلاش افراد برای بیرون کشیدن احساسات خوشایند از آن جعبه ابزار «معتبر» است یا نه. دوباره به آن مثال از کار عاطفی فکر کنید. خسته کننده است وقتی که می خواهید اخم کنید مجبور شوید لبخند بزنید. به گفته نویسندگان، “استفاده از یک احساس مثبت به عنوان یک ابزار ممکن است باعث ایجاد احساس عدم اصالت شود، به این صورت که فرد ممکن است تجربه احساسی را که مطابق با تجربه درونی واقعی نیست، به نمایش بگذارد یا مجبور کند.” این “عملکرد سطحی” می تواند منجر به مجموعه ای از پیامدهای منفی از جمله اضطراب ، استرس شود و حتی تمایل به درگیر شدن در “رفتارهای نامطلوب”.

چارچوب اساسی تحقیق ویدمن و کراس شامل مقایسه احساسات مثبت و منفی به عنوان ابزار و واکنش با استفاده از احساس اصالت به عنوان عامل کلیدی میانجی بود

آنچه در جعبه ابزار احساسی شما وجود دارد را ببینید

چارچوب اساسی تحقیق ویدمن و کراس شامل مقایسه احساسات مثبت و منفی به عنوان ابزار و واکنش با استفاده از احساس اصالت به عنوان عامل کلیدی میانجی بود. شرکت‌کنندگان در این مطالعات از دانشجویان تا نمونه‌های بزرگسالان آنلاین متغیر بودند و نویسندگان از ترکیبی از روش‌ها استفاده کردند.

در یکی از جالب‌ترین مطالعات در این مجموعه، شرکت‌کنندگان تمرین‌های واقعی را انجام دادند، که به عنوان «نمونه‌گیری تجربه» شناخته می‌شود، که در آن از یک سری دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده پیروی کردند که قرار بود در یک دوره ۲ هفته‌ای انجام دهند. دستورالعمل‌های هر شرکت‌کننده شامل محتوای عاطفی مثبت یا منفی بود، اما همه شرکت‌کنندگان دستورالعمل‌هایی برای ثبت موقعیت‌هایی دریافت کردند که در آن‌ها احساسی را برای ارائه یک کارکرد («احساس به‌عنوان ابزار») و موقعیت‌هایی که در آن احساساتشان پاسخی به رویدادی بود، دریافت کردند. آنها هیچ کنترلی نداشتند (“واکنشی”).

با خواندن هر مجموعه دستورالعمل (گزیده) می توانید ببینید که در این بخش از مطالعه چگونه بود:

احساس به عنوان ابزار:

همانطور که روزتان را پیش می‌برید، به این فکر کنید که در هر موقعیتی که با آن مواجه می‌شوید، کدام احساسات مفید هستند. وقتی احساسی را شناسایی می کنید که ممکن است مفید باشد، ما دوست داریم که عمداً آن احساس را حس کنید.

احساسات به عنوان واکنش (واکنشی):

همانطور که روزتان را می گذرانید، به خودتان اجازه دهید در هر موقعیتی که با آن مواجه می شوید، هر احساسی را که اتفاق می افتد احساس کنید. اگر احساسی به سراغتان آمد، نیازی نیست برای تغییر یا مدیریت آن تلاش کنید.

افرادی که در وضعیت عاطفه مثبت قرار داشتند بر احساس غرور، قدردانی ، عشق و شفقت متمرکز بودند و افرادی که در شرایط هیجان منفی بودند دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای خشم، اضطراب، حسادت و گناه دریافت کردند .

احساسات به عنوان واکنش (واکنشی)

با رفتن به دومین مؤلفه آزمایشی، اکنون می‌توانید سؤال زیر را از خود بپرسید که در هر رویارویی چقدر احساس اعتبار می‌کردید: «تا چه اندازه در طول این موقعیت احساس می‌کردید که خود واقعی و باطنی خود هستید؟»

آخرین سوالی که باید از خود بپرسید این است که بپرسید: “چقدر از وضعیت پیش آمده راضی بودید؟”

اگر بخواهید احساسات خود را با استفاده از این مجموعه معیارهای ارزیابی ردیابی کنید، به احتمال زیاد می توانید الگویی را مشاهده کنید که نشان می دهد آیا در ابزار هیجان مثبت به عنوان ابزار یا در ابزار منفی به عنوان احساس، کم و بیش شبیه خود واقعی خود هستید یا خیر. سناریوها در مورد تجربیات احساسات واکنشی چطور؟ متوجه فرقی میشوید؟ چطور همه چیز برای شما رقم خورد؟

با عطف به یافته‌ها، نکته خلاصه اصلی در تمام مطالعات در تحقیقات ویدمن و کراس این بود که، همانطور که نویسندگان پیش‌بینی کردند، شرکت‌کنندگان دریافتند که تجربه اجبار کردن احساسات مثبتشان نسبت به تجربه حفاری در جعبه ابزار عاطفی منفی‌شان سودمندتر است. عامل کلیدی، دوباره همانطور که پیش بینی شد، احساس اصالت بود. به بیان نویسندگان، «این تأثیر متناقض ممکن است تا حدی ناشی شود زیرا استفاده از احساسات مثبت به‌عنوان ابزار، احساسات آزاردهنده‌ای از عدم اصالت را تقویت می‌کند».

با این حال، متأسفانه، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که مردم بیشتر سعی می‌کنند احساسات مثبتی را که لزوماً احساس نمی‌کنند، از بین ببرند، زیرا فکر می‌کنند ابزار مؤثرتری برای بهبود وضعیت خود هستند . به همین ترتیب، از آنجایی که افراد تمایلی به استفاده از احساسات منفی خود به عنوان ابزار ندارند، از مزایایی که این احساسات می‌توانند در مواقع مناسب برای زمینه‌ی داده شده به دست آورند، استفاده نمی‌کنند.

دانش ابزار احساسی جدید

با دانش ابزار احساسی جدید خود چه کار کنید؟

همانطور که ممکن است برای یادگیری نحوه استفاده از یک ابزار جدید به یک کتاب دستورالعمل مراجعه کنید، این یافته‌ها راه‌هایی نه جدید، بلکه حداقل تجدیدنظر شده برای آوردن استراتژی‌های عاطفی صحیح به موقعیت‌های زندگی‌تان ارائه می‌کنند. شاید زمانی که در حال بررسی آن احساسات مثبت به عنوان ابزار در زندگی خود بودید متوجه شده اید که بین احساسات درونی و بیان بیرونی آنها یک صفحه قرار می دهید. هزینه حفظ آن حس کاذب خوش بینی بر خلاف آنچه در نظر گرفته شده است می شود و شما بدبخت تر از زمانی که شروع کرده اید هستید.

این یافته‌ها با نقد تحقیقات شادکامی سازگار است که یافتن حس معنا در زندگی را با نیاز به شاد بودن دائمی در تضاد قرار می‌دهد. با وادار کردن خود به تلاش برای احساس آنچه نیستید، جستجوی شما ناامید کننده تر می شود.

با این حال، القای خلق مثبت واقعاً می‌تواند مفید باشد، و یافته‌ها نشان نمی‌دهند که شما همیشه سعی کنید خود را بدبخت کنید. در عوض، با فکر کردن به آن قیاس چکشی-پیچ گوشتی، به نظر می رسد بهترین استفاده از ابزار احساسی شما کاملاً قابل مقایسه است و این ابزار باید متناسب با موقعیت باشد.

به طور خلاصه، توانایی در نظر گرفتن احساساتی که برای پرداختن به تجربیات روزانه خود استفاده می‌کنید، می‌تواند نقطه شروعی را برای شما فراهم کند تا ابزارهایی که استفاده می‌کنید بیشترین حس رضایت را به شما بدهد.


 

روانشناس ایرانی در لندن

مشاوره آنلاین: چت آنلاین در ساعات پاسخگویی | جلسه اول مشاوره رایگان می باشد

اطلاعات تماس با روانشناس “مینو ایرانی” …

کانال تلگرام روانشناس مینو ایرانی @positive_thought_net

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo