لطفا صبر کنید ...

ارزش های شما چیست؟تصمیم گیری در مورد آنچه در زندگی مهم است

1693043344_7000126.jpg

ارزش ها چگونه شکل می گیرند؟

ارزش‌های شخصی شما بخش اصلی شخصیتی است که شما می‌خواهید باشید. با آگاهی بیشتر از این عوامل حیاتی در زندگی خود، می توانید از آنها به عنوان راهنمایی برای انجام بهترین انتخاب در هر شرایطی استفاده کنید. برخی از تصمیمات زندگی در واقع در مورد تعیین این است که برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید. وقتی بسیاری از گزینه‌ها معقول به نظر می‌رسند، می‌توانید بر ارزش‌های خود تکیه کنید تا شما را در مسیر درست راهنمایی کنند.

وقتی نحوه زندگی شما با ارزش های شما مطابقت دارد، زندگی معمولاً خوب است. وقتی وجود شما با ارزش‌های شخصی‌تان همسو نیست، آن وقت است که همه چیز اشتباه می‌شود و می‌توانید احساس ناراحتی کنید.

ارزش های خود را چگونه تعریف می کنید؟

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهید، باید بدانید که به طور کلی ارزش ها چیست. ارزش‌های شما چیزهایی هستند که معتقدید در شیوه زندگی و کار شما مهم هستند. آنها (باید) اولویت های شما را تعیین کنند، و در اعماق وجود، آنها احتمالاً معیارهایی هستند که برای تشخیص اینکه آیا زندگی شما آنطور که می خواهید پیش می رود یا خیر، استفاده می کنید.

وقتی کارهایی که انجام می‌دهید و نحوه رفتارتان با ارزش‌هایتان مطابقت دارد، زندگی معمولاً خوب است – راضی و راضی هستید. اما وقتی اینها با ارزش‌های شخصی شما همسو نمی‌شوند، آن وقت است که چیزها اشتباه می‌شوند. این می تواند منبع واقعی ناراحتی باشد. به همین دلیل است که تلاش آگاهانه برای شناسایی ارزش های خود بسیار مهم است.

چگونه ارزش ها به شما کمک می کنند

ارزش ها وجود دارند، چه آن ها را تشخیص دهید یا نه. وقتی ارزش‌های خود را بشناسید و زمانی که برنامه‌ها و تصمیم‌هایی میگیرید که به آنها احترام میگذارد، زندگی میتواند بسیار آسانتر شود.اگر برای خانواده ارزش قائل هستید، اما باید 70 ساعت در هفته در شغل خود کار کنید، آیا استرس و درگیری داخلی را احساس خواهید کرد؟ و اگر برای رقابت ارزش قائل نیستید و در یک محیط فروش بسیار رقابتی کار می کنید، آیا احتمالاً از شغل خود راضی هستید؟

در این نوع موقعیت ها، درک ارزش های شما واقعا می تواند کمک کننده باشد. وقتی ارزش‌های خود را میشناسید، میتوانید از آنها برای تصمیم‌گیری درباره نحوه زندگیتان استفاده کنید و میتوانید به سؤالاتی مانند این پاسخ دهید:

چه شغلی را دنبال کنم؟

آیا باید این تبلیغ را بپذیرم؟

آیا باید کسب و کار خودم را راه اندازی کنم؟

آیا باید مصالحه کنم یا در موضع خود قاطع باشم؟

آیا باید از سنت پیروی کنم یا مسیر جدیدی را طی کنم؟

بنابراین، برای درک اولویت های واقعی در زندگی خود وقت بگذارید و می توانید بهترین مسیر را برای خود و اهداف زندگی خودتعیین کنید !

نکته:

ارزش ها معمولاً نسبتاً پایدار هستند، اما محدودیت یا مرزهای دقیقی ندارند. همچنین، با حرکت در زندگی، ارزش های شما ممکن است تغییر کند.

به عنوان مثال، زمانی که حرفه خود را شروع می کنید، موفقیت – که با پول و موقعیت سنجیده می شود – ممکن است اولویت اصلی باشد.

اما بعد از تشکیل خانواده، تعادل بین کار و زندگی ممکن است چیزی باشد که برای شما ارزش بیشتری قائل هستید.

همانطور که تعریف شما از موفقیت تغییر می کند، ارزش های شخصی شما نیز تغییر می کند. به همین دلیل است که حفظ ارتباط با ارزش های خود یک تمرین مادام العمر است. شما باید به طور مداوم این موضوع را مرور کنید، به خصوص اگر احساس عدم تعادل می کنید… و نمی توانید دلیل آن را کاملاً بفهمید.

همانطور که تمرین زیر را مرور می کنید، به خاطر داشته باشید که ارزش هایی که در گذشته مهم بودند ممکن است اکنون مرتبط نباشند.

تعریف ارزش های خود

وقتی ارزش های شخصی خود را تعریف می کنید، متوجه می شوید که واقعاً چه چیزی برای شما مهم است. یک راه خوب برای شروع این کار این است که به زندگی خود نگاه کنید – برای تشخیص اینکه چه زمانی احساس واقعاً خوبی دارید و واقعاً مطمئن هستید که انتخاب های خوبی انجام می دهید.

مرحله 1: زمان هایی را که شادترین بوده اید شناسایی کنید

نمونه هایی از زندگی حرفه ای و شخصی خود بیابید. این باعث ایجاد تعادل در پاسخ های شما می شود.

داشتی چیکار میکردی؟

با افراد دیگر بودید؟ سازمان بهداشت جهانی؟

چه عوامل دیگری در شادی شما نقش داشته است؟

مرحله 2: زمان هایی را که بیشترین افتخار را داشتید شناسایی کنید

از مثال هایی از زندگی حرفه ای و شخصی خود استفاده کنید.

چرا افتخار کردی؟

آیا دیگران در غرور شما شریک بودند؟ سازمان بهداشت جهانی؟

چه عوامل دیگری در احساس غرور شما نقش داشته است؟

مرحله 3: زمان هایی که بیشترین رضایت و رضایت را داشتید را مشخص کنید

باز هم از نمونه های کاری و شخصی استفاده کنید.

چه نیاز یا خواسته ای برآورده شد؟

چگونه و چرا این تجربه به زندگی شما معنا داد؟

چه عوامل دیگری در احساس رضایت شما نقش داشته است؟

مرحله 4: ارزش های برتر خود را بر اساس تجربیات شادی، غرور و رضایت خود تعیین کنید

چرا هر تجربه واقعا مهم و به یاد ماندنی است؟ از فهرست زیر از ارزش های شخصی رایج برای کمک به شروع کار استفاده کنید – و حدود 10 ارزش برتر را هدف قرار دهید. (در حین کار، ممکن است متوجه شوید که برخی از اینها به طور طبیعی با هم ترکیب می شوند. به عنوان مثال، اگر برای انسان دوستی، اجتماع و سخاوت ارزش قائل هستید، ممکن است بگویید که خدمت به دیگران یکی از ارزش های اصلی شماست.)

مرحله 5: ارزش های برتر خود را اولویت بندی کنید

این مرحله احتمالاً سختترین مرحله است، زیرا باید به درون خود نگاه کنید. همچنین این مهمترین مرحله است، زیرا هنگام تصمیم گیری، باید بین راه حل هایی که ممکن است ارزش های متفاوتی را برآورده کنند، یکی را انتخاب کنید. این زمانی است که باید بدانید کدام ارزش برای شما مهمتر است.

مقادیر بالای خود را بنویسید، نه به ترتیب خاصی.

به دو مقدار اول نگاه کنید و از خود بپرسید: “اگر می توانستم تنها یکی از اینها را برآورده کنم، کدام را انتخاب میکردم؟” ممکن است به تجسم موقعیتی کمک کند که در آن باید آن انتخاب را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر ارزش های خدمات و ثبات را با هم مقایسه کنید، تصور کنید که باید تصمیم بگیرید که آیا خانه خود را بفروشید و برای انجام کارهای ارزشمند خارجی به کشور دیگری نقل مکان کنید، یا خانه و داوطلبانه خود را برای انجام کارهای خیریه نزدیک به خانه نگه دارید.

با مقایسه هر یک از مقادیر با یک مقدار دیگر، تا زمانی که لیست شما به ترتیب صحیح باشد، به کار در لیست ادامه دهید.

نکته:

اگر برای انجام اینکار مشکل دارید، از تجزیه و حلیل مقایسه زوجی  استفاده کنید تا به شما کمک کند با این روش، شما تصمیم می گیرید که کدام یک از دو گزینه مهم تر است، و سپس یک امتیاز برای نشان دادن اهمیت بیشتر تعیین می کنید. از آنجایی که شناسایی و اولویت بندی ارزش های خود بسیار مهم است، سرمایه گذاری وقت خود در این مرحله قطعا ارزش آن را دارد.

مرحله 6: ارزش های خود را مجدداً تأیید کنید

ارزش‌های اولویت‌دار خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با زندگی و دیدگاه شما برای خودتان مطابقت دارند.

آیا این ارزش ها به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می دهند؟

آیا به سه ارزش برتر خود افتخار می کنید؟

آیا راحت و مفتخر هستید که ارزشهای خود را به افرادی که به آنها احترام می گذارید و آنها را تحسین می کنید بگویید؟

آیا این ارزش‌ها نشان‌دهنده چیزهایی هستند که از آنها حمایت می‌کنید، حتی اگر انتخاب شما محبوب نباشد و شما را در اقلیت قرار دهد؟

وقتی ارزش‌های خود را در تصمیم‌گیری در نظر می‌گیرید، می‌توانید مطمئن باشید که احساس درستی و آنچه می‌دانید درست است را حفظ می‌کنید و با اطمینان و شفافیت به تصمیم‌ها نزدیک می‌شوید. شما همچنین میدانید که کاری که انجام میدهید برای خوشبختی و رضایت فعلی و آینده شما بهترین است

انتخاب های مبتنی بر ارزش ممکن است همیشه آسان نباشد. با این حال، انتخابی که می دانید درست است، در دراز مدت بسیار دشوارتر است.

امتیاز کلیدی

شناسایی و درک ارزش های شما یک تمرین چالش برانگیز و مهم است. ارزش‌های شخصی شما بخش اصلی شخصیتی است که شما می‌خواهید باشید. با آگاهی بیشتر از این عوامل مهم در زندگی خود، می توانید از آنها به عنوان راهنمایی برای انجام بهترین انتخاب در هر شرایطی استفاده کنید.

برخی از تصمیمات زندگی در واقع در مورد تعیین این است که برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید و وقتی بسیاری از گزینه‌ها معقول به نظر می‌رسند، تکیه بر ارزش‌هایتان مفید و آرامش‌بخش است و از آن‌ها به‌عنوان یک نیروی هدایتگر قوی برای هدایت شما در مسیر درست استفاده کنید.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo