لطفا صبر کنید ...

افراد موفق قبل از خواب چه عادت هایی دارند؟

ژانویه 17, 1398 توسط مینو ایرانی
13.jpg

افراد موفق قبل از خواب چه عادت هایی دارند؟

برخی از عادات روزانه که بسیار هم ساده هستند که باعث می‌شوند احساس رضایت و موفقیت بیشتری داشته باشید. افراد موفق بسیاری این عادات شبانه را به بخشی از زندگی خود تبدیل کرده اند.

گذراندن وقت با خانواده مانند نفس کشیدن برای احساس سرزندگی و افزایش کیفیت زندگی ضروری است.

مطالعات نشان می‌دهد که از خواب بیدار شدن و عجله کردن کار خوبی نیست. برای مثال اگر می‌خواهید ساعت 7:30 از خانه بیرون بروید، زنگیا آلارم خود را برای ساعت 7 تنظیم کنید. بهترین حالت این است که از خواب بیدار شوید، به آهستگی صبحانه بخورید، دوش بگیرید و سپس خانه را با آرامش ترک کنید. اگر صبح زود از خواب بیدار شوید، می‌ توانید کل روز خودرا در دست بگیرید.

همه ما شنیده ایم که هر فرد برای استراحت کافی به 8 ساعت خواب شبانه نیاز دارد. ولی واقعیت این است که همه افراد مثل هم نیستند و همه ما نیاز‌های خواب مشابه هم نداریم. برای برخی از افراد 6 ساعت خواب کافی است و برخی دیگر به 9 ساعت خواب نیاز دارند، پس 8 ساعت خواب شبانه یک عدد میانگین محسوب می‌شود. فقط خود شما می‌دانید که با چند ساعت خوابیدن احساس شادابی و سر حال بودن می‌کنید و انرژی کافی برای روز بعد را به دست می‌آورید. با اطلاع از این زمان می‌توانید ساعت خوابیدن خود را تنظیم کنید.

1- مطالعه قبل از خواب

مطالعه کردن قبل از خواب یک عادت سالم است. بسیاری از پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد ۱۵ دقیقه مطالعه قبل از خواب، استرس را از بین می‌برد. به دلیل اینکه مطالعه کردن آرامش بخش است، نگرانی و اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود سریعتر خوابتان ببرد.

2- زمان بیشتری را با دوستان و خانواده خود سپری کنید

در زندگی هر فردی نیروی قوی و محرکی وجود دارد، نوعی انرژی واقعی که احساس شادی و رضایت او را افزایش می‌دهد. قبل از اینکه به تخت خواب بروید، زمان مفیدی را با خانواده و دوستان خود سپری کنید تا احساس بهتری در زندگی داشته باشید: با دوستان خود شام بخورید، با کودکان بازی کنید یا با شریک زندگی خود گفتگو کنید. این موارد هزینه‌ای ندارد، ولی باعث می‌شوند نسبت به خود احساس بهتری داشته باشید.

فراموش نکنید که واقع بین باشید و اهداف زیاد و غیر قابل دسترسی را برای خود تعیین نکنید. شادی حقیقی در چیز‌های کوچک است.

3- روز بعد را تجسم کنید

تجسم کردن روز بعد به تعیین اهداف شما کمک کرده و فعالیت‌های روزانه تان را تنظیم می‌کند. بهتر است به خود یادآوری کنید که چه کسی هستید و هدفتان در زندگی چیست. تجسم فردا یک استراتژی معمول و رایج در بین افراد موفق است.

منبع: steptohealth

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo