لطفا صبر کنید ...

what-to-do-with-wedding-rings-after-divorce-today-tease-171003_e417d0d26416be4bbfd0892547354d0b.jpg

دریای آرام ازدواج

آماری كه اخیرا سازمان ثبت احوال اعلام كرده و گفته است بیشترین طلاق در ازدواج هایی اتفاق می افتد كه كمتر از یك سال از عمر آنها گذشته، برای پژوهشگران در اینجا تازگی ندارد. عوامل متعددی را می توان برای مسئله كوتاه بودن فاصله ازدواج و طلاق برشمرد…

عوامل متعددی را می توان برای مسئله كوتاه بودن فاصله ازدواج و طلاق برشمرد…

از جمله طی نشدن دوران نامزدی، عدم آگاهی، مشورت نكردن با بزرگان، احساسی ازدواج كردن و نداشتن درك منطقی از ازدواج، توقعات بیجایی كه بسیاری از زنان دارند و طبق تئوری رابرت مرتون، با زیاد شدن اهداف، تجملات، خواسته ها و آرزوهای دور و دراز و نبود وسیله رسیدن به آن اهداف و خواسته ها، تجمل گرایی، تنوع طلبی و تنوع خواهی به پشیمانی از ازدواج و به طلاق می انجامد.

از سایر عوامل می توان به سن افرادی كه خانواده تشكیل داده اند اشاره كرد، مانند سن 18 تا 24 سال كه پیش از این اشاره شد، تحصیلات و شغل، تناسب فرهنگی، دخالت والدین (كه می تواند مفید باشد) مشاوره و مشورت كردن (مثلا والدین با زنان آشنا در محل یا با دفاتر مشاوره ای كه امروزه به وجود آمده است برای مشاوره دادن به دختران و پسرانی كه قصد ازدواج دارند)، نوع خانواده و تربیت فرزندان و دختران و پسران و شخصیت مادر و پدر.

كمترین میزان طلاق بین معلمان و بعد كارمندان است، ولي برای بعضی مشاغل، بیشتر است.

كم رنگ شدن ارزش ها و هنجارها و معنویات و روابط نادرست خارج از ازدواج از عوامل دیگر افزایش طلاق به طور كلی و همچنین در پایین آوردن فاصله ازدواج و طلاق است. حتی طبق پژوهشی دانشگاهی كه ما داشته ایم و حدود 10 سال پیش نتیجه آن در روزنامه جام جم چاپ شد، معمولا دختران یا پسرانی كه روابط بی پروا و خارج از عرف قبل از ازدواج داشته اند، تمایل بیشتری به طلاق زودرس پیدا می كنند، چون ممكن است تجربه ها و مقایسه هایی پیش بیاید كه به سرخوردگی منجر شود و آنها را به سمت طلاق عاطفی و طلاق رسمی ببرد. دوران اولیه ازدواج، دوران خطرناكی است و دختران و پسران عزیز ما باید این دوران را خیلی با احتیاط سپری كنند. دختران ما باید بدانند كه طلاق آغاز بدبختی است و نه خوشبختی.

سه یا چهار سال اول ازدواج همان طور كه تحقیقات ما نشان داده، اصولا دوران خطرناكی است و وقتی سپری شود، احتمالا «دریای آرام» فرا می رسد.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo