لطفا صبر کنید ...

نشانه های طلاق عاطفی

relationship-deal-breakers.jpg

نشانه های طلاق عاطفی

نشانه های طلاق عاطفی را می توان با یك بررسی دقیق و موشكافانه در زندگی تشخیص داد. مهم این است كه زنان این نشانه ها را طبیعی تلقی نكنند و آنها را به حساب گذر زمان و تكراری شدن روابط نگذارند.یك بار زندگی تان را از آغاز مرور كنید.

اگر شما یك خانم هستید و حس می كنید روابطتان ممكن است با چنین بحرانی مواجه باشد، به این نكته ها توجه كند:

یك بار زندگی تان را از آغاز مرور كنید. تفاوت احساساتتان را با آنچه در آغاز روابطتان داشتید در نظر بگیرید. چقدر تغییر كرده اید؟

در هفته های گذشته چند بار با هم گفتگو های عمیق و هدفمند داشته اید؟ آيا گفتگویتان تنها در مسائل روزمره خلاصه شده است یا حرف های دیگری هم با هم داشته اید؟ چقدر توانسته اید نیازها، احساسات، خلاها و مشكلاتتان را با هم در میان بگذارید؟

تا چه حد در امور زندگی مشاركت دارید؟ فعالیت های مشتركتان كدام است؟ آیا با هم خرید می كنید؟ با هم بچه ها را بیرون می برید؟ آیا دیدارتان با خانواده و فامیل منظم است و هر دو با هم به ملاقات خانواده هایتان می روید؟ تفریحات مشتركتان كدام است؟ آخرین باری كه با هم سفر كردید چه زمانی بود؟

هرگز احساس كرده اید بدون همسرتان هم به شما خوش می گذرد؟ ترجیح می دهید بیشتر ساعت های روز را با هم باشید یا در نبودنش ناراحت نیستید؟

آیا احساس می كنید رفتارهای همسرتان با شما تغییر كرده است؟

هیچ وقت به این فكر افتاده اید كه نیازهایتان را خارج از خانه و خانواده تامین كنید؟ آیا روابطتان با دوستان به حد افراط رسیده است؟

در كنار این ها میزان احساس افسردگی، اضطراب و خشم تان را بررسی كنید. اگر اختلال خلقی تان بیش از حد معمول شده، سرد مزاجید یا افكار منفی نسبت به همسرتان دارید، ممكن است طلاق عاطفی شما اتفاق افتاده باشد.

راه حل ها

اما این آخر راه نیست. خوشبختانه سیستم های اطلاع رسانی و كسب مهارت های زندگی اجتماعی آنقدر گسترده شده اند كه با تكیه بر آن ها می توان بسیاری از رفتارهای به ظاهر اصلاح ناپذیر را تغییر داد و تنور سرد رابطه را دوباره گرم كرد. كافی است نسبت به واقعیت موجود زندگی تان آگاهی پیدا كنید و در تلاش باشید تا وضعیت را عوض كنید. علت اصلی بسیاري از ناكامی ها در روابط زناشویی این است كه زن و مرد خود را به خاطر درگیری در بحث و جدل های مكرر فرسوده می كنند و در نهایت دیگر قدرت مبارزه با ناهنجاری های روابط شان را ندارند. زندگی امروز با تمام پیچیدگی ها و محدودیت هایش، امكانات فراوانی را بخصوص در اختیار زنان قرار داده تا با تكیه بر دانش و مهارت های فردی و اجتماعی شان، شكل مطلوب تری از زندگی را تجربه كنند. پس قبل از این كه طلاق عاطفی خود را برای همیشه به زندگی شما تحمیل كند، او را از زندگی تان بیرون بیندازید!

درباره مشكلتان فكر كنید. راه های ممكن را در نظر بگیرید. اهمیت حفظ زندگی و ادامه آن را بررسی كنید. اگر نكته های مثبتی در روابط شما هست، ارزش تلاش كردن را دارد.

درباره مشكلتان با یك متخصص گفتگو كنید. راه حل های پیشنهادی را به كار ببرید. تلاش كنید با از بین بردن عوامل اختلاف و ایجاد فاصله بین شما و همسرتان، راه های نزدیك تر شدن را آزمایش كنید.

با همسرتان درباره اتفاقی كه در روابط شما در حال رخ دادن است، گفتگو كنید. میزان علاقه او را به حل مشكل بسنجید و در صورت امكان همراه او برای حل مشكل به مشاور مراجعه كنید.

كتاب ها و مقاله های مرتبط با این موضوع را بخوانید. اين روزها برای بالا بردن مهارت های ارتباطی و افزایش كیفیت رابطه زناشویی كتاب های فراوانی وجود دارد كه این فرصت را به شما خواهد داد تا هم خودتان و نقطه ضعف هایتان را بشناسید، هم بر رفتار طرف مقابل اثر بگذارید.

 

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo