لطفا صبر کنید ...

نشانه های یک زوج خوشبخت چیست؟

1651672779_7518079.jpg

نشانه های یک زوج خوشبخت چیست؟

یک راز برای شاد زیستن همیشه وجود دارد. اما استراتژی‌ها و عادات خاصی برای اطمینان از اینکه رابطه شما با شریک عاشقانه‌تان به شیوه‌ای سالم رشد می‌کند که باعث رشد و یک پیوند قوی در طول دهه‌ها می‌شود، وجود دارد، در اینجا به مهمترین چیزهایی که زوج های شاد در آن مشترک هستند اشاره می شود – همه ما می توانیم یک یا دو چیز یاد بگیریم!

کانال تلگرام روانشناس مینو ایرانی  @positive_thought_net

1. احترام گذاشتن

احترام مداوم تنها قدرتمندترین بخش یک رابطه پایدار است. این به شما احساس ارزشمندی می دهد و پایه ای قدرتمند از اعتماد، قدردانی و وفاداری ایجاد می کند. نمی دانید چگونه به شریک زندگی خود احترام بگذارید؟ ابتدا، حتی برای چیزهای کوچک، بیشتر از آنها تشکر کنید. همیشه از وظایف روزانه شریک زندگی خود مطمئن شوید و واقعاً گوش دهید. روشی که شما استدلال می کنید نیز نشان دهنده احترام است. به جای فریاد زدن، به احساسات فرد گوش دهید و سعی کنید از دیدگاه او بفهمید.

2. گذراندن وقت با هم

زمان با کیفیت برای هر زوج مهم است. مهم نیست که چقدر سرگرمی و شغل شما متفاوت است، لذت بردن از همراهی یکدیگر با فعالیت هایی که هر دو دوست دارید مهم است. این به معنای ماجراجویی های پرمخاطره و شام های فانتزی نیست. می توانید به سادگی با هم آشپزی کنید، یک فنجان قهوه بنوشید، یا حتی با هم در کلاس شرکت کنید.

3. زمان آزاد صفحه نمایش

Netflix and chill ساده ترین فعالیتی است که می توان انجام داد، به خصوص زمانی که هر دوی شما از کار خسته شده اید. اما وقتی تلویزیون تماشا می کنید، توجه شما به بیرون متمرکز می شود تا روی یکدیگر. سعی کنید حداقل مدتی را با هم بگذرانید که بدون تلفن و تلویزیون باشد تا بتوانید واقعاً روی یکدیگر تمرکز کنید – حتی اگر فقط با هم در خیابان قدم بزنید. این به شما کمک می کند تا از وضعیت اسکرول تلویزیون یا تلفن خارج شوید.

4. این چیزهای کوچک است

همیشه لازم نیست برای اینکه به کسی نشان دهید که دوستش دارید، یک حرکت بزرگ انجام دهید. در واقع، چیزهای کوچک بسیار مهمتر از استخدام یک فلش موب یا خرج کردن پول زیادی برای جواهرات گران قیمت هستند. انجام کاری را که می‌دانید شریک زندگی‌تان دوست ندارد را در نظر بگیرید، فنجان قهوه مورد علاقه‌اش را به او بدهید یا یادداشت‌های عاشقانه کوچکی در خانه بگذارید.

نشانه های یک زوج خوشبخت چیست؟

5. صمیمیت فیزیکی

طبیعی است که برخی از زوج‌ها در زندگی جنسی خود دچار مشکل شوند، به خصوص اگر مدتی با هم بوده باشند. اما انواع دیگری از صمیمیت فیزیکی وجود دارد که می تواند هورمون عشق به نام اکسی توسین را ترشح کند. این می تواند شامل گرفتن دست، بوسیدن، در آغوش گرفتن و یا ماساژ باشد. این نزدیکی به تقویت پیوند شما و کاهش استرس کمک می کند.

6. به روشی پیشگیرانه بحث کنید

بله، چیزی به نام جنگ خوب وجود دارد. دعوا برای هر زوجی اجتناب ناپذیر است، اما در نهایت، باید به شما کمک کند تا به جلو بروید و چیز جدیدی در مورد هر یک از آنها یاد بگیرید تا رابطه شما قوی تر از همیشه باشد. به‌جای اینکه با یکدیگر رفتار بی‌صدا، فریاد زدن یا کینه توزی داشته باشید، روی حل مشکل، سازش و عذرخواهی صادقانه تمرکز کنید. همیشه سعی کنید با حوصله گوش کنید نه اینکه تدافعی کنید و صحبت را قطع کنید.

7. کار گروهی باعث ایجاد رویا می شود

همسو بودن با شریک زندگیتان مهم است. گاهی اوقات در درمان، به این “صمیمیت عملیاتی” می گویند. در حالی که این را می توان به روش های مختلفی بیان کرد، معمولاً به این معنی است که شما با یکدیگر همبستگی نشان می دهید و در مسائلی مانند والدین، کارهای خانه یا برنامه ریزی تعطیلات مانند هم تیمی ها عمل می کنید.

8. استقلال

چسبیدن بیش از حد به یکدیگر، شما را به هم وابسته می کند و ممکن است باعث دلزدگی شما از طرف مقابل شود. داشتن یک رابطه سالم با خودتان مهمترین چیز در زندگی است و همه روابط دیگر در درجه دوم اهمیت قرار دارند. به همین دلیل است که مراقبت از خود و زمان اختصاص داده شده به خود به اندازه زمان با کیفیت در رابطه شما مهم است. هویت‌های جداگانه‌ای را حفظ کنید و این باعث می‌شود که پیوند بین شما خاص‌تر شود، و به عنوان یک یادآوری دائمی از اینکه چرا عاشق شده‌اید عمل می‌کند.

9. عدم مقایسه رابطه خود با دیگران

نکته حرفه ای: برای جلوگیری از انجام این کار، دنبال کردن تعداد زیادی از زوج های تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی را متوقف کنید! مقایسه کردن با زوج های دیگر و تمرکز بر انتظارات و پیش فرض های دیگران همیشه منجر به سقوط شما می شود. در عوض، زوج‌های شاد متوجه می‌شوند که پویایی آنها کاملاً منحصربه‌فرد است و زندگی مشترکشان را فقط با معیارهای خودشان قضاوت می‌کنند.

10. اعتماد کنید

اعتماد و تعهد دست به دست هم می دهند و کلید هر مشارکتی هستند. برای برخی از زوج ها این به معنای تک همسری است، در حالی که برای برخی دیگر به معنای روابط باز و ارتباط باز است. در هر سبک رابطه ای که انتخاب کنید، صداقت کلیدی است. این دروازه اعتماد است. اعتماد به دست آمده به شما کمک می کند از اضطراب و ترس دوری کنید و به شما کمک می کند شریک خود را بهتر درک کنید (و نسبت به آن واکنش نشان دهید.


 

روانشناس ایرانی در انگلستان

مشاوره آنلاین: چت آنلاین در ساعات پاسخگویی | جلسه اول مشاوره رایگان می باشد

اطلاعات تماس با روانشناس “مینو ایرانی” …

کانال تلگرام روانشناس مینو ایرانی @positive_thought_net

 

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo