لطفا صبر کنید ...

چگونه می توانید عادت های سالم را حفظ کنید؟

نوامبر 23, 1402 توسط مینو ایرانی
1707720161_6732542.jpg

چگونه می توانید عادت های سالم را حفظ کنید؟

آیامی دانید راز ایجاد عادات جدید پایدار چیست؟

عادات سالم مانند خواب خوب ، ورزش منظم ، و یک رژیم غذایی سالم و متعادل ، بهزیستی و سطح شادی ما را بهبود میبخشد. از سوی دیگر، عادات بد، برعکس عمل میکند و اغلب منجر به افزایش و استرس و اضطراب می شوند.

ظاهراً سه هفته طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد. اگر اخیراً تغییرات بزرگی ایجاد کرده اید – مانند خوردن سبزیجات بیشتر یا انجام یوگا روزانه – یا برای ادامه دادن هیجان زده خواهید شد یا به نقطه ای رسیده اید که تازگی از بین رفته است و بنابراین، شتاب شما نیز افزایش یافته است.

وقتی از این مانع اجتناب ناپذیر عبور کنید، متوجه می شوید که عادت جدید شما به طبیعت دوم تبدیل می شود و اگر سبزیجات بیشتری نخورید یا یوگا روزانه انجام ندهید، احساس عجیبی به شما دست خواهد داد. برای کمک به حسابداران پرمشغله که از نظر جسمی و روانی سالم بمانند،

در اینجا چند نکته عملی در مورد چگونگی ایجاد عادات جدید که در روال خود باقی می مانند آورده شده است: 

1. آن را یک قدم بردارید 

بازنگری همه چیز در زندگی خود به طور همزمان واقعا سخت است. انجام بیش از حد یکباره به این معنی است که می توانیم تمرکز خود را از دست بدهیم و به هر عادتی که برای رشد کامل نیاز دارد توجه نکنیم.

در عوض، به آرامی با اضافه کردن یک عادت سالم در هر زمان شروع کنید. این باعث افزایش شانس موفقیت شما می شود. هنگامی که اولین گام شما – مانند انجام پنج دقیقه ورزش در روز ، نوشیدن دو لیتر آب در روز، یا حتی استفاده از پله ها به جای آسانسور – به بخشی از برنامه روزمره شما تبدیل شد، می توانید مرحله دیگری را اضافه کنید. اتخاذ عادات جدید به این سرعت ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما بهترین راه برای ایجاد و حفظ عادات سالم در طولانی مدت است.

به پشتیبانی خود تکیه کنید مانند هر کاری که ارزش انجام دادن دارد، ایجاد یک عادت سالم دشوار است. کمی حمایت اخلاقی می تواند به شما کمک کند تا عادت های جدید خود را حفظ کنید. پس چرا اطرافیانتان را تشویق نمی کنید که با شما بپیوندند و تغییرات مثبتی ایجاد کنند؟ چه همکاران و چه عزیزانتان، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد و با یادگیری چیزهای جدید با هم، روابط شما را عمیق تر می کند. این افراد در کنار شما هستند و برخی از آنها با خوشحالی یک دوست پاسخگو خواهند بود. این ممکن است تمام چیزی باشد که آنها برای همگام شدن با عادات جدید خود نیاز دارند.

اگر نمی‌خواهید به نزدیک‌ترین افراد خود تکیه کنید، جامعه وسیع‌تر خود را امتحان کنید. پارکرون نمونه ای عالی از یک رویداد اجتماعی منظم، رایگان و حمایتی است که به افراد همفکری که می خواهند به طور منظم ورزش کنند، می پیوند.

کاهش موانع هر چه انجام کاری آسان تر باشد، احتمال انجام آن بیشتر است. اگر اولین چیزی که هنگام باز کردن یخچال می بینیم یک کیک شکلاتی است، احتمالاً بیشتر از یک وان زغال اخته به آن دست پیدا می کنیم. بنابراین، با آماده کردن محیط خود برای اقدامات سازنده، تا حد امکان به عادات جدید خود پایبند باشید. شما می توانید:

– یک بطری آب روی میز خود داشته باشید که میزان نوشیدنی شما در طول روز را بررسی کند.

– تصمیم بگیرید که چه تمرینی را می خواهید انجام دهید و لباس های باشگاه خود را شب قبل بیرون بیاورید.

– غذاهای سالم تری را جلوی یخچال و کمدها قرار دهید.

– کتاب ها را در کنار مبل خود قرار دهید، یا در صفحه اصلی تلفن خود به صورت صوتی قرار دهید تا به عنوان یک یادآوری بصری برای خواندن کتاب های بیشتر عمل کند

– مکمل ها و هر دارویی را روی میز یا میز کنار تخت خود قرار دهید – در هر کجا که به احتمال زیاد آنها را ببینید. زمانی که به آنها نیاز دارید آنها را بگیرید.

– یک یادآوری بر روی تلفن خود تنظیم کنید تا در زمان خاصی از روز اقدامات مورد نیاز خود را انجام دهید.

سازگار باشید، هرچه بیشتر کاری را انجام دهید، سریع‌تر احساس می‌کنید که بخشی طبیعی از روال شماست. به عنوان مثال، هرچه بیشتر قبل از صبحانه ورزش کنید، زودتر به طور خودکار از خواب بلند می شوید و اولین چیزی که انجام می دهید شروع به ورزش می کنید. اگر این کار را انجام ندهید، شروع به احساس غریبگی می کند و اگر به هر دلیلی ورزش صبحگاهی خود را رها کنید، بعداً احساس می کنید مجبور خواهید بود آن را جبران کنید تا روال خود را زیر پا نگذارید.

روال روزانه خود را در نظر بگیرید زمان مناسب برای وارد کردن یک عادت جدید به روزتان چه زمانی است؟ به این فکر کنید که چه زمانی کنترل بیشتری بر اعمال خود دارید. در میانه یک روز کاری پر مشغله، یا در حالی که از فرزندان کوچک خود مراقبت می کنید، ممکن است زمان مناسبی برای معرفی یک عادت جدید نباشد. با معرفی یک عادت در زمانی که می توانید روی اعمال خود تمرکز کنید، شانس موفقیت را به حداکثر برسانید. زمان آرام در اوایل صبح که احساس می‌کنید شارژ می‌شوید ممکن است بهتر از یک برنامه پر هیجان‌تر روز باشد.

از شکست ها درس بگیرید شکست ها بخشی طبیعی از هر چیزی در زندگی هستند و باید به عنوان یک منحنی یادگیری به جای مانع استفاده شوند. اگر توپ را رها کردید، به خودتان سخت نگیرید. دفعه بعد چه کاری می توانید متفاوت انجام دهید تا اشتباهات مشابه را تکرار نکنید؟ هر روز فرصت جدیدی برای موفقیت است، پس هر روز از آن استفاده کنید و دوباره تلاش کنید.

موفقیت های خود را جشن بگیرید 

جشن گرفتن حتی کوچکترین بردها می تواند برای سلامت روان ما مفید باشد. بعد از یک جلسه ورزش روزانه، می توانید با صبحانه مورد علاقه خود یا یک قسمت از برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود به خود پاداش دهید.

یک برنامه ردیابی روزانه یا حتی یک تقویم دیواری نیز ممکن است کمک کند. می‌توانید هر بار که ورزش می‌کنید یا پنج وعده یا بیشتر میوه و سبزی در روز می‌خورید، این کار را انجام دهید. هرچه رگه شما طولانی تر باشد، مغز شما بیشتر نمی خواهد زنجیره را بشکند. هرچه بیشتر آن را ببینید، تمایل شما برای پاره نکردن زنجیره بیشتر می شود.

همه این موارد به مغز شما کمک می کند تا عادات سالم را با احساسات مثبت مرتبط کند. با گذشت زمان، ممکن است نیازی به انجام این کارها نداشته باشید – مغز شما یاد خواهد گرفت که عادات سالم جدید شما را با همان احساسات مثبت مرتبط کند.

چرا واقعا عادت های سالم را اتخاذ نمی کنید – یا به آنها پایبند نیستید؟ 

آیا به این دلیل است که شما غذا را منبع آرامش می دانید؟ آیا ورزش را نوعی شکنجه می بینید؟

یافتن دلایل موانع به شما کمک می کند تا بر آنها غلبه کنید تا پایبندی به عادات سالم تر در طولانی مدت آسان تر باشد.

دفتر خاطرات خود را به مدت 20 دقیقه پاک کنید و اعلان ها را خاموش کنید تا نتوانند حواس شما را پرت کنند یا شما را از روال جدیدتان بازدارند. گاهی اوقات فقط یک اعلان طول می کشد تا آن 20 دقیقه ای را که می توانستیم صرف تهیه یک وعده غذایی به صورت انبوه صرف کنیم، یا کشش مفاصل خود را از دست بدهیم.

سیستم عادت چیست؟

ممکن است هدفی داشته باشید که انگیزه ایجاد عادات جدید باشد. این هدف می تواند بهبود سلامت، طول عمر، خواب بهتر، کاهش وزن و غیره باشد. اما این هدف اطلاعات بسیار دقیقی نیست که به شما در دستیابی به نتیجه نهایی مطلوب کمک کند. فرآیند و سیستم هایی که ایجاد می کنید همان چیزی است که شما را به هدف می رساند.

یک فرآیند مراحلی است که باید برای رسیدن به هدف خود بردارید. سیستم تمام تغییراتی است که شما برای کمک به آسان کردن و تکراری شدن فرآیند انجام می دهید. پس از تجزیه عادت نشانه ← ولع ← پاسخ ← پاداش، به بخش‌های مختلف و جنبه‌های مهمی می‌پردازیم که باید هنگام ایجاد عادت‌ها روی آن تمرکز کنیم.

نشانه عادت اولین قسمت است، بنابراین ممکن است مهمترین قسمت در نظر گرفته شود. این نشانه بصری است، احساس نشانه‌ها، احساس، صدایی که حافظه را تحریک می‌کند. نشانه زنجیره رفتار را شروع می کند. با این حال، مراحل منتهی به نشانه و علت نشانه چیزی است که شما روی آن کنترل دارید. در اینجا چند نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هوس های سالم اغلب وقتی به هوس های غذایی فکر می کنیم، آنها را با غذاها یا کارهایی مرتبط می کنیم که با اهداف سلامتی ما همخوانی ندارد. هوس ها می توانند آنقدر قوی باشند که می توانند شما را مجبور کنند تا به فروشگاه بروید تا شیرینی تان را برآورده کنید. با این حال، می‌توانید با جذاب‌تر کردن عادت دلخواه خود، ذهن خود را دوباره آموزش دهید تا هوس عادت‌های دلخواه خود را داشته باشید.

شما از طریق برخی از مراحل در تغییر رفتار و ایجاد عادات برای حمایت از زندگی سالمی که می خواهید آن را طی کردید. برای یادگیری و اتخاذ عادات جدید با این فرمول آزمایش شده و واقعی هرگز دیر نیست. وقتی صحبت از حمایت از عادات سالم شما می‌شود، این ساده است و روز شما را با آگاهی بیشتر از هیدراتاسیون، سدیم، کلسیم و سایر اهداف سلامتی خود شروع می کند.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo