لطفا صبر کنید ...

چگونه می توان خودکنترلی را بهبود بخشید

1684752766_8022147.jpg

8 روش موثری که می توانید امتحان کنید

هر چند وقت یکبار برای یافتن حد وسطی بین تسلیم شدن به خواسته های خود و تحت کنترل نگه داشتن احساسات، اصرارها و اعمال خود تلاش می کنید؟ آیا گفتن “نه” سخت است وقتی می دانید که بایداین کلمه را بگویید.

آیا می توانید در هنگام تلاش برای کاهش وزن در مقابل وسوسه خوردن یک تکه کیک دیگر مقاومت کنید؟ وقتی سعی می کنید پول خود را پس انداز کنید، و وسوسه می شوید که به جای رفتن به باشگاه، یک جفت کفش جدید بخرید چطور؟

خودکنترلی چیست؟

ظرفیت خودتنظیمی شامل توانایی کنترل احساسات و تکانه ها است. داشتن خودکنترلی خوب به این معناست که بتوانید موارد زیر را انجام دهید:

به تأخیر انداختن رضایت

رفتارها را کنترل کنید

با مشکلات کنار بیایید

دستیابی به اهداف

مدیریت استرس

سه نوع خودکنترلی

خودکنترلی جزء ضروری هوش هیجانی ما (EQ) است و شامل سه جنبه است:

کنترل عاطفی، یا تنظیم هیجان، یا داشتن کنترل بر احساساتمان

کنترل تکانه، یا توانایی کنترل تکانه ها و انگیزه ها

کنترل حرکت که شامل مدیریت حرکات و رفتار بدن است

ما در سایت مینو ایرانی، روانشناس ایرانی در لندن آماده ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شما عزیزان می باشیم.

چرا مهم است که بتوانیم خودکنترلی را تمرین کنیم؟

چندین مطالعه ارتباطی بین خودکنترلی و سلامت روان و رفاه پیدا کرده اند. افرادی که خودکنترلی توسعه یافته دارند می توانند رفتارهای خود را تنظیم کنند و آنرا مدیریت کنند و رضایت را برای رسیدن به اهداف بالاتر به تاخیر بیندازند.

خودکنترلی که به آن قدرت اراده، انضباط شخصی و خودتنظیمی نیز می گویند، به ما کمک می کند تا با احساسات شدید کنار بیاییم، در موقعیت های استرس زا آرام بمانیم و بر اهداف خود متمرکز بمانیم.

تمرین خودکنترلی ضروری است زیرا این مهارت به ما اجازه می دهد قبل از اقدام، ارتباط و همکاری با دیگران و ایجاد روابط سالم، توقف کرده و فکر کنیم.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که کنترل احساسات، تکانه ها و رفتار شما ممکن است جنبه مهمی در مقابله با بیماری روانی باشد. اگر در کنترل احساسات خود مشکل دارید، استرس های کوچک زندگی روزمره ممکن است به سلامت و رفاه شما آسیب برساند.

داشتن مشکل در کنترل احساسات ناراحت کننده مانند خشم، ناامیدی، یا شرم با خطر بالاتر اضطراب و افسردگی، اختلالات خوردن، سوء مصرف مواد مخدر و رفتارهای خود ویرانگر یا خشونت آمیز مرتبط است .

خود کنترلی چرا اینقدر دشوار است؟

خودکنترلی مستلزم به تعویق انداختن رضایت یا مهار تمایلات ما برای دستیابی به اهداف بلند مدت است. سیستم لیمبیک و قشر جلوی مغز در مغز مسئول این توانایی هستند.

قشر جلوی مغز برای توانایی ما در تنظیم احساسات حیاتی است. علاوه بر این، این ناحیه مغز در عملکرد اجرایی، که فعالیت های شناختی پیچیده، از جمله برنامه ریزی، تصمیم گیری، ارزیابی رفتار اجتماعی و اخلاق را مدیریت می کند، درگیر است.

با اینحال، قشر جلوی مغز در اوایل دهه بیست بطور کامل بالغ می شود. در نتیجه، کودکان و نوجوانان به بخش دیگری از مغز به نام آمیگدال تکیه می کنند که واکنش های عاطفی را کنترل می کند.

آمیگدال خطر را تشخیص می دهد و مسئول احساسات، تکانه ها، شهود و رفتار پرخاشگرانه ما است. از آنجایی که مغز لیمبیک آنها استرس روزمره را به اشتباه به عنوان یک خطر درک می کند، توانایی جوانان برای کنترل تکانه ها و خودتنظیمی آسیب می بیند. به همین دلیل، آنها اغلب بدون فکر کردن به اینکه اعمالشان در بلندمدت بر آنها تأثیر می گذارد، عمل می کنند.

برخی از بزرگسالان نیز بیشتر احتمال دارد که واکنش‌های عاطفی قوی داشته باشند، بنابراین ممکن است برای مدیریت احساسات طاقت‌فرسا و تنظیم تکانه‌های خود تلاش کنند.

چگونه خودکنترلی را توسعه دهیم (8 روش موثری که می توانید امتحان کنید)

خودکنترلی مهارتی است که می توان آن را تمرین کرد و توسعه داد. در اینجا هشت نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا تمرین کنید چگونه کنترل خود را ایجاد کنید و زندگی خود را بهبود بخشید.

1) اهداف Clear Cut را تنظیم کنید

خودکنترلی بهتر مستلزم داشتن چشم اندازی روشن از آنچه می خواهید به آن برسید. برای بهبود خودتنظیمی، سعی کنید بر روی تعیین اهداف روشن تمرکز کنید و برای حفظ انگیزه خود ، استراتژی را برای انجام آنها ایجاد کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید در محل کار بهره‌وری بیشتری داشته باشید، هدف مشخصی از تعلل نکردن در دفتر داشته باشید – اعلان‌ها را بی‌صدا کنید، تلفن خود را کنار بگذارید و ایمیل‌های خود را اغلب چک نکنید.

2) وقتی می توانید وسوسه را حذف کنید

اگر با خودکنترلی دست و پنجه نرم می کنید، استراتژی «خارج از دید، دور از ذهن» را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر با خوردن قند زیاد مشکل دارید، از خوردن شیرینی استفاده نکنید. اگر نیاز به کاهش هزینه‌ها دارید، وقتی حوصله‌تان سر می‌رود، از خرید آنلاین خودداری کنید یا با مسدود کردن آنها در رسانه‌های اجتماعی، از برقراری ارتباط مجدد با همسر سابق خود اجتناب کنید.

3) بدانید چگونه محرک های خود را بشناسید

به شرایطی که در آن خودکنترلی ندارید توجه کنید و برای مقابله با آنها یک استراتژی طراحی کنید. به عنوان مثال، یک دفتر خاطرات داشته باشید تا کارهایی که هر روز انجام می دهید را یادداشت کنید و بفهمید چه چیزی کنترل خود را برای شما دشوار می کند.

4) تشریفات و عادات جدید ایجاد کنید

ایجاد عادات جدید و سالم می تواند به شما در پرورش خودکنترلی کمک کند. یکی از این عادت ها ورزش روزانه است. با این حال، برای شروع کارهای کوچک و دستیابی به اهداف، روی ایجاد یک عادت جدید در هر زمان تمرکز کنید.

5) استفاده عمدی از خودکنترلی را در موقعیت ها تمرین کنید

تمرین کامل می کند. بنابراین، تمرین خودکنترلی در موقعیت‌های روزمره ممکن است به تدریج خودتنظیمی شما را تقویت کند و به شما کمک کند اراده قوی‌تری داشته باشید.

6) در مورد آن با دیگران صحبت کنید

هنگامی که در حال تغییر هستید، به شبکه ای از افراد نیاز دارید که به شما کمک کنند. بنابراین، در صورت نیاز از کمک بخواهید و به خانواده و دوستان خود بگویید که چه اهدافی دارند. آنها می توانند شما را از تسلیم شدن در برابر وسوسه ها باز دارند و به شما کمک می کنند برای رسیدن به اهداف خود انگیزه داشته باشید.

7) “برنده” خود را بشناسید

به یاد داشته باشید که پیشرفت و دستاوردهای خود را ثبت کنید. به خاطر داشته باشید که حتی گام‌های کودک به سمت مراقبت از خود بهتر است، بنابراین به هر یک از «برنده‌های» خود توجه کنید.

8) به خود پاداش دهید

تقویت مثبت می تواند به طور دائم یک رفتار مطلوب را ایجاد کند. بنابراین، پاداش دادن به خود، شما را ادامه می دهد و اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

توسعه خودکنترلی بر همه چیز تأثیر مثبت خواهد گذاشت

خودکنترلی به ما کمک می کند تا احساسات خود و سایر افراد را درک کنیم، با موقعیت های استرس زا کنار بیاییم و روابط سالمی ایجاد کنیم.

توانایی کنترل احساسات می تواند به شما در دستیابی به اهداف بلند مدت، انعطاف پذیری بیشتر در برابر استرس و توسعه مهارت های مقابله ای سالم کمک کند.

این توانایی‌ها به شما کمک می‌کنند تا تمام جنبه‌های زندگی‌تان را بهبود ببخشید ، به شما این امکان را می‌دهد تا به پتانسیل کامل خود برسید، ارتباطات معنی‌داری ایجاد کنید، و احساس خوبی نسبت به فردی که هستید. من یک مکالمه قدرتمند کننده رایگان راه اندازی کنم.

 


تماس با مشاور …

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo