لطفا صبر کنید ...

چند راهکار برای کنترل خشم

Take-Control-e1539788444213.jpg

چند راهکار برای کنترل خشم

خشم احساسی طبیعی است که اگر به حل مسئله‌ ای کمک مفید است، چه در خانه و چه در محل کار. اما اگر خشم موجب خشونت و شلیک احساسات منفی و برخوردهای فیزیکی شود می‌ تواند دردسرساز شود.می‌ توانید از روش‌ های خاصی برای کنترل خشم استفاده کنید.

کنترل خشم برای کمک به اجتناب از درگیری و انجام کاری که پشیمانی به بار بیاورد اهمیت زیادی دارد.

قبل از اینکه احساس خشم شدت بگیرد می‌ توانید از روش‌ های خاصی برای کنترل آن استفاده کنید.

یک کار خلاقانه انجام دهید

خشم‌ تان را به یک کار خلاقانه تبدیل کنید. دیواری را رنگ بزنید، باغچه را زیر و رو کنید یا بالکن را تمیز کنید. هیجانات ما قدرتمندند و می‌ توانند به ما خلاقیت بدهند پس از آنها برای کاهش خشم‌ تان استفاده کنید.

خشم‌ تان را بروز دهید

ایرادی ندارد که احساس‌ تان را به زبان بیاورید، به این شرط که خودتان را به درستی کنترل کنید. از یک دوست قابل اطمینان بخواهید نقش طرف مقابل را برای‌ تان بازی کند. ناگهان منفجر شدن و با خشم جواب دادن هیچ مشکلی را حل نمی‌ کند. اما یک گفتگوی معقولانه کمک‌ تان می‌کند از استرس‌تان کم کنید و خشم‌ تان را فرو بنشانید. ضمنا از مشکلات بعدی نیز جلوگیری خواهید کرد.

معکوس بشمارید

از ده معکوس بشمارید (یا تا ده بشمارید). اگر واقعا عصبانی هستید از 100 شروع کنید. در مدت زمانی که مشغول شمردن هستید ضربان قلب‌ تان آرام می‌ شود و خشم‌ تان نیز فروکش خواهد کرد.

هیچ حرفی نزنید

وقتی عصبانی هستید ممکن است وسوسه شوید کلماتی به زبان بیاورید که مناسب نیستند و کار را خراب‌ تر کنید. تصور کنید لب‌ هایتان بهم چسبیده‌ اند، همانطور که وقتی بچه بودید و نمی‌ خواستید حرفی را بزنید این کار را می‌ کردید. زمانی که بدون حرف زدن می‌ گذرانید به شما فرصتی می‌ دهد تا افکارتان را جمع و جور کنید.

عبارتی را که آرام‌ تان می‌ کند با خود تکرار کنید

عبارت یا کلمه و یا جمله‌ ای را پیدا کنید که کمک‌ تان می‌ کند آرام شوید و تمرکزتان را به دست بیاورید. هر وقت عصبانی می‌ شوید بارها آن عبارت را پیش خودتان تکرار کنید. «سخت نگیر»، «آرام باش» و «همه چیز درست خواهد شد»، نمونه‌ های خوبی هستند.

قدم بزنید

قدم زدن و راه رفتن اعصاب‌ تان را آرام می‌ کند و از خشم‌ تان می‌ کاهد. به پیاده روی بروید، دوچرخه سواری کنید و یا چند حرکت با توپ انجام دهید. هر فعالیتی که پاهایتان را به تحرک وادارد برای ذهن و بدنتان خوب است.

نامه‌ ای بنویسید

به کسی که عصبانی‌ تان کرده پیام یا ایمیلی بنویسید و سپس آن را پاک کنید. اغلب، بروز هیجان و احساس، تمام آن چیزی است که نیاز دارید، حتی اگر هیچکس آن را نبیند.

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo