لطفا صبر کنید ...

حقایق و واقعیت های جالب در مورد کودکان

aa-1200x800.jpg

واقعیت های جالب برای بچه ها!

10 حقیقت جالب برای بچه ها وجود دارد که اکثر والدین نمی دانند؟ بسیاری از این حقایق جالب هستند و شما را شگفت زده خواهند کرد. به عنوان مثال، آیا می دانستید که جوانه های چشایی بچه ها دو برابر بزرگسالان است؟ یا اینکه اندازه مغز نوزاد در سال اول سه برابر می شود؟ کنجکاوی ادامه دهید تا در مورد این حقایق بیشتر بدانید!

1. بچه ها جوانه های چشایی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند

بچه‌ها جوانه‌های چشایی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند – در مقایسه با 5000 جوانه چشایی که بزرگسالان دارند، به 10000 می‌رسد. به همین دلیل است که آنها می توانند ریزه خوار باشند!

2. اندازه مغز نوزاد در سال اول سه برابر می شود

در طول سال اول زندگی، مغز نوزادان تقریباً سه برابر می شود. این رشد باورنکردنی به دلیل تحریک ناشی از تعامل آنها با دنیای اطراف است.

3. بچه ها انرژی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند

بچه ها قدرت خیلی بیشتری نسبت به بزرگسالان دارند و باید آن را بسوزانند! اکثر بچه ها در طول یک جلسه بازی معمولی حداقل 300 کالری می سوزانند و برخی از بچه ها آنقدر ورزشکار هستند که می توانند 600 کالری یا بیشتر بسوزانند.

4. حواس نوزاد بسیار حساستر از بزرگسالان است

اندام‌های حسی نوزادان بسیار حساس‌تر از بزرگسالان است و به آنها اجازه می‌دهد محیط اطراف خود را با جزئیات باورنکردنی درک کنند. به عنوان مثال، نوزادان تازه متولد شده می توانند چهره والدین خود را از بدو تولد ببینند و تشخیص دهند، در حالی که بزرگسالان قبل از اینکه بتوانند چهره جدید را تشخیص دهند، باید مدتی را صرف عادت به چهره جدید کنند. نوزادان همچنین شنوایی و لامسه بسیار حساس‌تری دارند و به آنها اجازه می‌دهد فوراً به محیط خود واکنش نشان دهند، چه با گریه در هنگام ناراحتی هنگام شنیدن صدای بلند یا دراز کردن به منبع نوازش ملایم.

ما در سایت مینو ایرانی، روانشناس ایرانی در لندن آماده ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شما عزیزان می باشیم.

5. مغز نوزاد به طور منحصر به فردی برای یادگیری طراحی شده است

یکی از چیزهای جذاب در مورد نوزادان توانایی آنها در یادگیری و رشد سریع است. این تا حدی به دلیل ساختار منحصر به فرد مغز نوزاد است که مملو از اتصالات عصبی است که دائماً در پاسخ به تحریکات محیطی شکل می گیرند و شکل می گیرند. این فرآیند رشد مغز به عنوان نوروپلاستیسیته شناخته می شود و به نوزادان اجازه می دهد تا با سرعتی بسیار بیشتر از بزرگسالان یاد بگیرند.

6. بچه ها در چند ماهگی نمی توانند بیشتر رنگ ها را ببینند

در حالی که مغز نوزاد برای یادگیری با سرعتی تند طراحی شده است، اما برخی چیزها هنوز قادر به انجام آنها نیستند. به عنوان مثال، به خوبی شناخته شده است که کودکان خردسال نمی توانند رنگ ها را به روشنی بزرگسالان ببینند. این به این دلیل است که مغز آنها هنوز برای پردازش و تفسیر اطلاعات رنگی رشد نکرده است. با این حال، در حالی که آنها ممکن است قادر به دیدن رنگ های خاص نباشند، هنوز هم می توانند روشن و تاریک را تشخیص دهند. به همین دلیل است که بسیاری از والدین متوجه می‌شوند که فرزندانشان لباس‌های تیره‌تر را ترجیح می‌دهند، زیرا برای آنها بسیار راحت‌تر است که در نور کم معمولی یک خانه یا اتاق مهد کودک تشخیص داده شوند.

7. بچه ها عاشق فعال بودن هستند

همه والدین می دانند که بچه ها انرژی زیادی دارند. آنها همیشه در حال حرکت هستند، می دوند و اطراف خود را کاوش می کنند. آنها به طور طبیعی کنجکاو هستند و دوست دارند فعال باشند. فعال بودن از نظر جسمی برای کودکان مفید است، اما به رشد ذهنی و عاطفی نیز کمک می کند.

8. بچه ها انعطاف پذیر هستند

اگر یک چیز وجود دارد که همه والدین می دانند، این است که بچه ها انعطاف پذیر هستند. مهم نیست زندگی چه چیزی را به سمت آنها می اندازد، آنها همیشه به عقب برمی گردند. این به این دلیل است که بچه‌ها سازگار هستند و می‌توانند به سرعت از شکست‌ها بهبود یابند.

9. بچه ها به ساختار نیاز دارند

در حالی که به نظر می رسد بچه ها چیزی جز دویدن و نداشتن قوانین نمی خواهند، اما اینطور نیست. کودکان در ساختار رشد می کنند و برای رشد خود به آن نیاز دارند. بدون فرم، بچه ها می توانند احساس گمراهی کنند و نسبت به آنچه از آنها انتظار می رود مطمئن نباشند.

10. بچه ها دائماً در حال یادگیری هستند

بچه ها همیشه در حال یادگیری چیزهای جدید هستند، حتی اگر به نظر نمی رسد. آنها دائماً اطلاعات جدید را جذب می کنند و در معرض چیزهای مختلف قرار می گیرند. این به آنها کمک می کند تا رشد کنند و به بزرگسالانی قوی و مستقل تبدیل شوند.

همانطور که می بینید، چیزهای مهم زیادی وجود دارد که والدین باید در مورد کودکان بدانند. با درک نیازهای منحصر به فرد کودکان و ارائه حمایت مناسب، والدین می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا شکوفا شوند و به پتانسیل کامل خود دست یابند.

مزایای یادگیری حقایق سرگرم کننده برای بچه ها!

1. به آنها کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک کنند

وقتی بچه‌ها حقایق جالبی را در رابطه با خود یاد می‌گیرند، درباره دنیای اطرافشان هم یاد می‌گیرند. این می تواند به آنها کمک کند تا بدانند چه چیزی می بینند و چگونه کار می کنند.

2. به رشد مهارت های تفکر انتقادی آنها کمک می کند

پرسیدن سوال از کودکان در مورد حقایق سرگرم کننده برای بچه هایی که یاد می گیرند می تواند به رشد مهارت های فکری ضروری آنها کمک کند. آنها را تشویق می کند که به این فکر کنند که چرا چیزی به همین شکل است و چگونه می تواند متفاوت باشد.

3. می تواند به آنها کمک کند تا چیزها را بهتر به خاطر بسپارند

وقتی اطلاعاتی به کودکان به شیوه ای سرگرم کننده و هیجان انگیز ارائه می شود، به احتمال زیاد آنها را به خاطر می سپارند. این می تواند به شما کمک کند چیزهایی مانند تاریخ یا علم را بیاموزید.

4. می تواند یادگیری را لذت بخش تر کند

اگر بچه ها از فرآیند یادگیری لذت می برند، به احتمال زیاد درگیر و با انگیزه می شوند. این می تواند منجر به نمرات بهتر و عشق به یادگیری شود که مادام العمر خواهد بود.

نتیجه

باور کردنش سخت است، اما اینها تنها چند مورد از چیزهای شگفت انگیزی است که بچه ها وقتی والدین برای کشف و سرگرمی با آنها وقت بگذارند، می توانند یاد بگیرند. با کمی خلاقیت می توانید راه هایی را برای آموزش کودکان خود در مورد همه چیز از علوم و تاریخ گرفته تا ریاضیات و موسیقی بیابید. و فراموش نکنید که در کنار یادگیری، مهم است که بچه ها سرگرمی های قدیمی و خوب زیادی داشته باشند! پس بیرون بروید و کاوش را شروع کنید – فرزندانتان در درازمدت بابت آن از شما تشکر خواهند کرد. آیا حقایق مورد علاقه برای بچه ها یا نکاتی دارید که برای کمک به یادگیری بچه هایتان استفاده می کنید؟ آنها را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید!

 


روانشناس ایرانی در انگلستان

مشاوره آنلاین: چت آنلاین در ساعات پاسخگویی | جلسه اول مشاوره رایگان می باشد

اطلاعات تماس با روانشناس “مینو ایرانی” …

کانال تلگرام روانشناس مینو ایرانی @positive_thought_net

 

پیاده سازی و سئو توسط: 'GoGseo